neljapäev, 1. jaanuar 2009

Tere hommikust, uus aasta!

Uue aasta esimene päev, pika magamise päev, siin Ida-Soomes Imatral söprade majas. Mu söber on Soomes juba nii kaua elanud, et kuulab kodus ainult eest muusikat ja vaatab eesti TVd. Nii oli minulgi eesti lauludega vana-aasta öhtu. Öllepruulija kuulamine tekitab minus siiski ainult deprekat. Laul on tuttav varasest lapseeast saadik ja ma pole kunagi seda lauldes önnelik olnud. Miks minuga kyll nii on ei tea.
Önnelik nöuka lapsepölv lookas laudade ja voolava viinaga pidutsevate täiskasvanute seltsis vöi jalus.Kellelgi täiskasvanuist ei tulnud pähegi, et lapsele ehk ei ole tubakasuitsus ja purjus seltskonnas viibimine hea.
Eesti president öhutas oma uusaasta könes kodanikke hakkama saama.
Jah, eestlane on ikka hakkama saanud.
Mina olen eestlane.
Mina saan hakkama.
Pean saama.
Lootma.
Uskuma.
Armastama.

1 kommentaar:

joanamari ütles ...

armas renna iusat uut aastat sulle
oled ikka mulle kallis sõber

õllepruulijaga olevat üks vahva lugu olnud oli seltskond laulurahvast eestlasi sakslasi ja venelasi
läks peoks õlle ja muuga
ja kui õllepruulijaks läks oli vene seltskond tohutus hämmingus kui eestlased ja sakslased laulsid ja lõbutsesid, teadsid üksteise laule aga nendel ei olnud midagi teha sest neile oli see kõik võõras
vahtisid vaid kuidas ülejäänud lauluga laua alla ja peale ronisid ning laulust ja koosolemisest rõõmu tundsid
ja nemad olid vaid pealtvaatajad
kustuta see kurb lugu oma mälust ja võta uus vahva lugu vastu
oskad ju ette kujutada küll
kuulsin sed kui ühed meeskoori liikmed sellest raadios rääkisid
ja vahva pilt tuli kohe silma ette