laupäev, 24. jaanuar 2009

Alam kast.

Olen india kultuuri austaja ja mitte lihtsalt eksootikalembene imetleja, olen pisut öppinudki veedateadust ja sanskritti. Kastiyhiskond ja elevandipealine jumal Ganesha ei olegi enam arusaamatud nähtused, kui on kogutud pisut ka taustateadmisi. Siiski sain alles hiljuti telest nähtud dokumendi kaudu aru, mis on alam kast. Dokument rääkis kahenäolisest india kylas syndinud beebist Lalist, kes jöudis elada ainult pooleaastaseks.(Hiljuti oli saade ka 8-jalgsest india beebist, keda kylainimeset pidasin önnejumalanna Lakshmi kehastuseks, kuid kes tegelikult oli kaksikute väärareng, loiskaksonen soome keeles. Selle tydruku kyll meditsiin päästis).See kahenäoline Lali oli väga nörk, ta viidi haiglasse. Arst tahtis teda sisse jätta, aga kuna kylas on kombeks teha otsuseid yhiselt, viisid vanemad ta koju tagasi, kus beebi seisund halvenes seevörra, et peagi viidi kiirabiga haiglasse tagasi. Noor isa siis kahetses, et ei teinud otsust ise, ei jätnud last kohe haiglasse. Vanaema tuli sadade kilomeetrite kauguselt haiglasse. Köik armastasid seda last. Arst teadis siiski et terviseriske on palju. Lali siiski paranes haiglas ja pääses koju. Kodused teenisid n.ö. imelapse pealt, inimesed tulid vaatama kahenäolist Lalit ja maaharijate perekond sai raha lapse näitamise eest. Kui köik näis hästi minevat, juhtus siiski ootamatu:sydameatakk viis Lali ära. Preester keeldus last matmast, sest perekond oli alamast kastist. Preestrile tähendas alama klassi liikme matmine halba mainet. Löpuks ta millegipärast soostus. Lali isa ehitas Lalile templi ja tellis marmorist kuju oma erakordsest tytrest. Ytles teda väga igatsevat.
Vaatamata kogu austusele Lali kannatuse ja tema perekonna armastuse vastu ei saa ma aru sellest templi ehitamisest ja marmorkujust.Väärareng pole siiski jumalik.
India pooljumalatel on aspektid meie fysioloogias. Inimeseks syndinud Jumala pojal on koht meie sydames.